Jak korzystać z czatu na Android?

Serwer pocztowy Zimbra posiada wbudowany czat, przez który możesz szybko kontaktować się z innymi osobami, współpracownikami korzystającymi także z tego serwera- wystarczy dodać te osoby w okienku chatu.

Możesz użyć także dowolnego klienta dla komunikacji, który może się podłączyć po protokołu XMPP (więcej na wiki).

Dostępne takie możliwości: 

  • Wysyłanie, szybkich i krótkich wiadomości
  • Wykazanie emocji przez emotikonów
  • Domyślone szyfrowanie przesz serwer za pomocą certyfikatu 
  • Dodatkowe szyfrowanie wiadomości przez urządzenie (end-to-end)
  • Przeglądanie statusu użytkowników 
    • Chętny do rozmowy
    • Dostępny 
    • Zaraz wracam
    • Nieobecny  
    • nie przeszkadzać 
    • Niedostępny 

Aby połączyć swój telefon na Androidzie z Zimbra Czat:

  1. Ściągnij program Xabber z Google Play 


  2. Uruchom aplikacje i wybierz "Zaloguj się".


  3. Wpisz swój login i hasło i wybierz "Połącz się".
  4. Następnie, zobaczysz komunikat o błędzie połączenia, trzeba wybrać "Ustawienia", zaznaczyć i wpisać poprawny adres serwera czatu, to jest URL do Twojego WEB panelu mailowego.
  5. Otworzy się strona, na której możesz dokonać ustawień połączenia. Zaznacz pole "Użyj niestandardowego adresu hosta".
  6. Po czym pole "Serwer" będzie aktywne i możesz dokonać zmian. Wybierz pole "Serwer".
  7. Dokonaj zmiany pola "Serwer" i wybierz "OK".
    • "adres.mail.pl" użyto dla przykładu, zamiast tego musisz użyć swojego adresu, przez który logujesz się do mailowego WEB-panelu. Przykład: mail.twoja-domena.pl
  8. Upewnij się, że wprowadzone dane są poprawne i wróć na poprzednią stronę.
  9. Włącz dodane konto.
  10. Po czym aplikacja zapyta, czy przyjmujesz certyfikat. Wybierz "Tak".
  11. Następnie możesz korzystać z szybkich wiadomości.
  • czat, android, messenger
  • 0 Użytkownicy uznali za użyteczne
Czy ta odpowiedź była pomocna?

Powiązane artykuły

Jak się zalogować do panelu serwera WEB?

Aby móc korzystać z skrzynki mailowej poprzez Webowy panel Zimbra musisz wykonać następujące...

Jak skonfigurować automatyczną odpowiedź na listy w pocztowym WEB panelu?

Aby skonfigurować automatyczną odpowiedź na listy, musisz zalogować się do skrzynki przez WEB...

Jak skonfigurować podpisy w mailach przez WEB?

Aby skonfigurować podpisy lub podpisy w mailu, musisz załogować się do pocztowego WEB panelu...

Jak skonfigurować zaufane adresy w skrzynce pocztowej z WEB panelu?

Czasami istnieje potrzeba aby konkretne adresy email nie trafiały przez przypadek do spamu. Aby...

Uprawnienia do folderów

Foldery można udostępniać określonym użytkownikom wewnętrznym i zewnętrznym lub udostępniać...

Powered by WHMCompleteSolution